· Les sessions formatives estan adreçades a petites i mitjanes empreses, principalment establiments d’allotjament turístic
· Enguany s’oferiran cinc tallers diferents: Storytelling, introducció al posicionament SEO, posicionament SEM, reputació online, i analítica web i xarxes socials
· Aquests tallers tenen per objectiu avançar en el procés d’adaptació de les empreses turístiques a l’àmbit de les TIC tal i com marca el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya
La Direcció General de Turisme organitza una nova edició del cicle Tallers de Turisme 2.0, unes jornades formatives gratuïtes que tenen per objectiu impulsar la competitivitat digital dels negocis turístics, mitjançant la formació en eines de màrqueting, reputació online, principis bàsics de posicionament web i xarxes socials.
Aquests tallers, dissenyats per ajudar a les empreses turístiques a aprofitar totes les possibilitats del món 2.0, estan adreçats a petites i mitjanes empreses turístiques, principalment als establiments d’allotjament turístic (turisme rural, petits hotels i càmpings).
La Direcció General de Turisme oferirà enguany cinc tallers diferents: Storytelling per a establiments turístics, introducció al posicionament SEO en web i xarxes socials per a establiments turístics, posicionament SEM, reputació online, i analítica web i xarxes socials.
En el taller d’Storytelling, els establiments aprendran a crear textos específics per a webs i xarxes socials per tal que els seus clients percebin clarament el valor dels serveis que ofereixen; en el taller de posicionament SEO, s’ensenyarà a utilitzar les principals eines i plataformes, així com les diferents tècniques, per posicionar una pàgina web i millorar-ne la presència online; en el taller posicionament SEM, aprendran a realitzar campanyes de publicitat efectives a través dels motors de cerca que hi ha a Internet; en el taller de reputació online, es podrà aprendre com gestionar i millor la reputació de l’empresa a internet i a les xarxes socials; finalment, en el taller d’analítica web i xarxes socials, les empreses aprendran tècniques per gestionar les xarxes socials de manera que els aportin un avantatge competitiu i esdevinguin oportunitat per augmentar la visibilitat de les empreses i la seva capacitat de comercialització.
Durant el 2017 està previst que es realitzin 18 tallers: 6 tallers d’Storytelling a Catalunya Central, Pirineu-Aran, Girona, Tarragona, Terres de l’Ebre i Barcelona; 2 tallers de SEO a Pirineu-Aran i Catalunya Central; 7 tallers de SEM a Catalunya Central, Pirineu-Aran, Lleida, Girona, Tarragona, Terres de l’Ebre i Barcelona; 2 tallers de reputació online a Catalunya Central i Terres de l’Ebre; i 1 taller d’analítica web i xarxes socials a Terres de l’Ebre.
Pla Operatiu TIC
Aquest cicle de Tallers 2.0 formen part de les actuacions previstes en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya, i més concretament en el que s’estableix en el punt 5.2.1 Pla Operatiu TIC Turisme, on es marquen una sèrie d’accions prioritàries per tal d’alinear el sector turístic amb les noves tecnologies.
L’objectiu del Pla Operatiu TIC és avançar en el procés d’adaptació de les empreses i el sector públic a les tecnologies de la informació i del coneixement, per tal de millorar l’eficiència del sector i adaptar l’oferta turística a la demanda del moment. Tot amb l’objectiu de millorar la satisfacció del turista i incrementar la rendibilitat del sector.
Més informació al web:
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’empresa: https://twitter.com/empresacat
A Facebook: https://www.facebook.com/empresacat
Al canal de Youtube: https://www.youtube.com/user/sapscom